Dit jaar geen 'Blue Monday'

Bijgewerkt: mei 23

Niet stil zitten en afwachten,


Je hebt nog een week om voorbereidingen te treffen op wat ze zeggen de meest deprimerende dag van het jaar ‘Blue Monday’.


Laat je niet gek maken, ze kunnen van alles zeggen en natuurlijk als je wat gevoeliger bent of je zit in een (wat) moeilijke tijd dan is januari natuurlijk niet dé leukste maand van het jaar. Alle gezelligheid van december is voorbij, de dagen zijn nog steeds kort, het is druilerig weer en ja de vakantie is nog lang niet in zicht. Maar....


Door zo te denken schiet je natuurlijk niets op. Mindset…. dus hoppa ta denkbeeldig die roze bril op, met je gedachten kun je heel veel en dat heeft effect op je gevoel, lichaam, gezondheid en omgeving.


Dus hier wat tips om voor te bereiden op wat ze zeggen ‘Blue Monday’ dit jaar op maandag 20 januari.


1) Zorg dat je voldoende slaapt, dat zorgt ervoor dat je alvast uitgerust bent, je lichaam regenereert in de nacht en je voelt je daardoor fitter overdag.


2) Let deze week eens extra op je voeding! Meer groenten en fruit, vers en variatie. De vitamine en mineralen heeft je lichaam nodig, het microbioom in de darm zal verbeteren en je humeur ook.


3) Ga deze week iedere dag 30 minuten bewegen, door beweging verminderen of verdwijnen deprimerende gevoelens, je zal zien dat niet alleen je gemoedstoestand maar ook je hormoonhuishouding en immuunsysteem verbeteren.


4) Gun jezelf positieve gedachten, denk iedere dag aan iets leuks dat je hebt gedaan of wat je wil gaan doen. Ga alvast bedenken wat je op 20 januari zou willen doen, iets waar jij blij van wordt en regel dat!


5) Warmte geeft een aangenaam gevoel, een warm bad, de openhaard aan, gezellig wat kaarsjes maar wist je dat een koude douche in de ochtend je een opkikker geeft voor de rest van de dag. Zet de douch de eerste keer niet ijskoud, langzaam wennen mag. Probeer het eens 20 dagen uit. Het zal je aangenaam verrassen!


6) Maak oxytocine aan! Dit is het knuffelhormoon één van de gelukshormonen die je aanmaakt door te knuffelen. Knuffelen, je partner, familie, vrienden, je hond of kat (alleen als zij dat ook willen). Tijdens een massage komt ook oxytocine vrij dus je kan natuurlijk ook een afspraak maken voor een massage.


7) Geef je huid/uiterlijk wat extra aandacht, een scrub en een maskertje, even me-time. Wanneer heb je dat voor het laatst gedaan?


8) Kijk nu alvast uit naar een heerlijk ‘hier word ik blij van’ recept dat volgende week op de website staat. Haal alvast pure chocolade in huis ;-)


Maak van iedere dag een geweldige dag!


Liefs


Ps. heb je vaker een somber gevoel? In de praktijk vertellen we je graag welke voedingsstoffen specifiek een positieve bijdragen kunnen hebben en welke voedingssupplementen, kruiden en etherische oliën in therapie te gebruiken zijn.

Bij verergering van klachten raadpleeg altijd een arts.

06-53514143  

GROENOORD 36       2401 AE    ALPHEN AAN DEN RIJN

INSTAGRAM