klinische Psycho, Neuro, Immunologie

kPNI is een gezondheidswetenschap die het ontstaan van ziekte en het herstel van gezondheid door verandering van leefstijl bestudeert,  gebaseerd op de nieuwste ontwikkelingen binnen de psychologie (gedrag), neurologie (hersenen), endocrinologie (hormonen), sociologie (samenleving) en immunologie (afweer). Daarom wordt kPNI als integrale wetenschap en behandelwijze gezien.

In 2011 toonde deze gezondheidswetenschap aan dat Diabetes type twee werkelijk omkeerbaar is door leefstijl aan te passen, dit onderzoek vond plaats in de Pyreneeën 'Study of Origin' dit was zo vernieuwend dat het als alternatief  beschouwd werd. Inmiddels (sinds 2018) krijgt Epi-genetica steeds meer erkenning binnen de gewone geneeskunde als vervanging (alternatief) voor sommige medicijnen en wordt leefstijl-geneeskunde als natuurlijke interventie toegepast in de behandeling van verschillende westerse ziekte.

PNI is Evidence Based Medicine en toepasbaar bij de behandeling van chronische huidaandoeningen zoals acne, couperose, psoriasis of eczeem.

herstel begint met grip op je gezondheid

- Hersenen, stofwisseling en immuunsysteem staan centraal. Inzicht in de wisselwerking daartussen geeft je meer inzicht in en meer grip op je gezondheid.

- Samen werken aan de diepere oorzaak voor een duurzame verbetering.

- Natuurlijke aanpak; voeding, beweging, leefstijl, bioritme, ontspanning, hitte- en koude therapie.

- Aanvullend kan Orthomoleculaire geneeskunde, Fytotherapie en/of Mycotherapie worden toegepast.

- Past goed bij andere behandelingen en therapieën.

informatie over het consult

Verbinden.JPG

kPNI dé gezondheidswetenschap van de 21e eeuw

Allergie en huidproblemen

Auto-immuunziekten

Energieproblemen

Hormonale klachten

Neuro Degeneratieve aandoeningen

Ontwikkelingsproblemen

Pijn

Spijsverteringsklachten

Overgewicht

Psyche

"In de verandering ligt de oplossing en de kleinste verandering

maakt het grootste verschil."

Dr. Leo Pruimboom, Grondlegger van de kPNI

GROENOORD 36       2401 AE    ALPHEN AAN DEN RIJN